Translate

недеља, 27. април 2014.

MASLINA


MOJ PRVI KASTILJA SAPUN ( 100% MASLINOVO ULJE )


Pisalo se po raznim sapundžijskim blogovima kako početnici ne treba da se usudjuju da prave sapun od čistog maslinovog ulja. Mene to nije obeshrabrilo, pa sam se dala na učenje. Pretpostavila sam da se pod poteškoćama podrazumeva sporo ulaženje u "trag" sapunske mase, dugo stvrdnjavanje u kalupu, jako dug vremenski period zrenja ovog sapuna i td. Evo kako sam se ja izborila sa tim začkoljicama.

   Prvo sam rešila da udeo tečnosti sa 38% , koji sam do sada koristila, smanjim na 30%. Trebalo je da koristim kozije mleko, 2/3 u odnosu na celokupni deo tečnosti, ali sam se pravila pametna pa sam skuvala jak čaj od korena gaveza i zaledila ga. Kao, gavez će dati duboku maslinastu boju sapunu, čime sam htela da asociram na sastav sapuna. To sam negde pročitala. Bila sam luda !  Problem se pojavio prilikom dodavanja rastvora sode u smrznuti čaj od gaveza. Alantoin, protein kojim je gavez bogat, se prosto rečeno, izdvoio u obliku želatinoznih grudvi, denaturisao se. Znam, učila sam na fakultetu. Dobro, rastvor sam procedila i nekako se izvukla iz te situacije.
Drugo, na kilogram sapunske mase, dodala sam jednu kašičicu soli, koja će dati težinu sapunu i smanjiti ljigavost sapuna pod tušem. Puno sam nailazila na slučajeve gde sapundžije dodaju 10% soli u sapun i uvek sam se pitala zašto. Eto, zato. Svaki prirodni sapun ima blagu ljigavost pene, so to smanjuje. So sam dodala prilikom kuvanja čaja od gaveza.
Treće, dodala sam i šećer, koji će, koliko toliko, dati penu ovom mom kastiljijancu. Šećer sam otopila u destilovanoj vodi koju sam odvojila od predvidjene količine.

    Zaista, ove tri modifikacije dale su efekta. Vrlo brzo sam sapun dovela do traga. Gavez se uopšte "nije javljao" pa sam se oprostila sa njim. Mada, sušenje će imati poslednju reč o boji ovog sapuna. Nisam htela da dodajem i trošim za džabe svoja eterična ulja kad se i onako neće više osećati u sapunu starom šest meseci. Sapun se divno stegao u kalupu, za manje od 24 sata. Rezanje je prošlo bez problema, sad ostaje samo da se čeka, do jeseni.
Ovaj sapun nije neki lepotan, ali nisam ni htela da mu radim dizajn. Više me je interesovalo kako će eksperiment proći do kraja. Bez obzira što je ružan, ja ga volim. Moj prvi kastiljijanac!


U zdravlje!

Нема коментара:

Постави коментар