Translate

петак, 15. август 2014.

IGRA PRESTOLA


Uh, nadam se da Vas nisam uznemirila ovim fotografijama. Ja sam veliki ljubitelj epske i naučne fantastike, a "Igra prestola" je štivo koje me je duboko dotaklo.Izuzetna knjiga, sjajna serija i moja inspiracija za novi sapun. Htela sam dramatiku i izgleda da sam je i dobila. Ali, ne bojte se, sastav ovog sapuna je nežan poput Saronske ruže.Poučena mojim skromnim iskustvom sapun-majstora (mislim, još uvek samo šegrt) i dugogodišnjim traganjem za sredstvom koje će dobro očistiti kožu, a da je pri tom ne isuši i zategne (o svrabu, da i ne govorim), shvatila sam da "popust", tj."premašćivanje" sapuna igra poprilično malu ulogu. Vremenom, "popust" sam drastično smanjila, a u nekim novijim sapunima on je toliki koliki je i procenat (ne)čistoće NaOH (1-2%), plus, greška digitalne vage, osim ako nemate, super tačnu, labaratorijsku vagu. Bila sam poučena i od strane nekih iskusnijih i pametnijih glava, da je ova "stavka" u izradi sapuna važna i po pitanju kvarljivosti sapuna, pošto, kada sapun užegne, u stvari, užegne ona mast koja je ostala u višku, tj. koja nije saponifikovala.Hemija je divna nauka, ali običan rezon je ponekad sasvim dovoljan. Elem, šta je to što će "milovati" vašu kožu, oprati je, a dopustiti da ostane nedirnuta njena prirodna barijera. SASTAV IZABRANIH ULJA za vaš sapun. Da, nisam otkrila Ameriku! Svaki majstor sapuna traži savršenu recepturu. Koža ljudi koji žive na primorju nije ista kao kod onih koji žive u skandinavskim zemljama.Takodje, koža ljudi u velikim gradovima ima potpuno drugačje potrebe nego koža nekog ko živi u čistoj i nezagadjenoj, smogom, sredini.Dakle, nisam za univerzalnu recepturu. Mislim da je prednost ručne izrade sapuna u tome, što ti pruža mogućnos da prilagodiš sapun korisniku. U Srbiji, primetila sam, da većina žena ima suvu i osetljivu kožu, a, boga mi, ne izostaje tu i sve veći broj muškaraca. Dakle, dajte sapun koju nema visok procenat čišćenja. Koje je to ulje čiji sapun  ima izuzetno visok stepen čišćenja? Kokosovo ulje. Lično, pravim sapun sa 15 do 20% ovog ulja u recepturi, može i manje, daleko manje. Ukoliko, pak, želim sapun za masniju kožu, staviću 25% kokosovog ulja, ali, opet, ni takvoj koži ne treba preveliko odmašćivanje, jer će reagovati povećanim stvaranjem svoje masnoće. Vrlo je važno pronaći balans, a to nije nikome lako, čak ni najiskusnijem majstoru sapuna. Zato je na korisniku da pronadje "svoju kombinaciju".
  Sapun kojem sam posvetila ovaj post je napravljen od sledećih baznih ulja:
Govedji loj 20%, Kokos 15%, Sea puter 5%, Palmin oleat 10%, Ricinus 15%, Maslina 20%, Ulje semenki groždja 5% Badem 10%.Tečnost 33%, od toga 2/3 sam iskoristila zamrznuto kokosovo mleko. Tehnika šaranja je"vešalica". Kad smo kod toga, ima jedna stvar koja mora da se ispoštuje da bi ova tehnika radila. Prvo, žica mora da bude upakovana da bi bila dovoljne debljine kako bi ostavljala trag u sapunu. Ja sam moju žicu "obukla" u izolacionu gumu koju sam skinula sa nekog starog električnog kabla. Drugo, masa ne sme da bude ni previše retka, a ni stegnuta. To je već stvar iskustva, ali morate raditi brzo i sigurnim pokretima, ako želite odredjenu šaru, a ako ne, pustite mašti na volju i sigurna sam da će sapun na preseku, ako ništa drugo, biti,barem,zanimljiv.
Kalup sam podelila uzdužno razdelnikom (parče kartona ili tanke šper ploče), iste dužine kao kalup ,na jednu i dve tećine. Prvo sam nasula pola sapuna u kalup, postavila razdelnik i u prostoru od 1/3, niz zid kalupa naizmenično sipala različito obojene delove sapuna. S vremena na vreme, dosipala sam neobojen sapun sa druge strane, u prostor 2/3, da bi razdelnik ostao na mestu, a šara bila pregledna. Kada sam potrošila masu, pažljivo sam izvukla razdelnik, uzela svoju "vešalicu" i kroz šareni deo uradila oko 4 do 5 pokreta, gore dole, u smeru lepeze.Miris ovog sapuna je kombinacija jednakih delova lavande i limuna sa pola dela eukaliptusa. Zanimljiva kombinacija!
  Eto, post je dugačak, nadam se, ne i dosadan. Ljubitelje "Igre prestola" pozdravljam, a i ove druge, znate već... Do sledećeg pisanja, voli Vas Dara.

Нема коментара:

Постави коментар