Translate

понедељак, 14. новембар 2016.

GALERIJA SAPUNA "TIHE NADE I GLASNA SNEVANJA"

Koracam po snovima,sigurna u sebe,
oblaci su moje staze put beskraja...
Nebeske mi zvezde-stanice radosti,
put napred me vodi do rajskih odaja...( Dragana Ilievska )

SPEKTRUM

BELDI
KRIN

EKO

ORIENT EXPRESS

PLAMENE ZORE

DI SAPUN

HEDONA

TALAS

TRI MUSKETARA

SAPUN ZA CVETU

FLESH

четвртак, 1. септембар 2016.

REKLAMA, ŠTA JE TO?

  Nisam ekonomista, nisam ni advertajzing stručnjak ali sam morala da "zagrizem tu reklamnu jabuku" rešena da razvijem svoj mali posao sa sapunima u okvirima svojih mogućnosti i sa skromnim sredstvima kojima raspolažem ( od sredstava imam kompjuter,mobilni telefon sa kamerom, već poprilično zastareo, svoje sapune i svoj mozak, uvek spreman za akciju). Pošto sam štreber po prirodi, trudim se da stalno i uporno čitam i pratim sve naučne i nenaučne tekstove na ovu temu, da pratim svetski poznate brendove i shvatim smisao i opseg delotvornosti reklame u današnjem konzumentskom i neoliberalnom društvu. Ovo će vam se učiniti smešno, jer, šta je jedan veliki svet i njegovi ogromni tokovi dobara, novca i usluga, naspram jedne tamo u Ugrinovcima, što mulja sapune i teši se da to dobro radi. Ali nije smešno...u opšte, i sve je vrlo povezano!Jer, ja hoću da prodam sapun Peri, Mići i Stanojki, hoću da ih ubedim da moj sapun vredi, da zaslužuje svoju cenu, da je novo čudo stare tehnologije i da će na zdrav način učiniti da njihova koža više ne svrbi i peruta se, da bude zdrava i da prerano ne ostari.Pera je intelektualac, Mića seljak čovek i poljoprivrednik, a Stanojka voli da gleda turske sapunice i da plače kada Omer izneveri Šeherzadu. Uz to, tu je i onaj ozbiljni deo moje ciljne grupe, ljudi sa oštećenom kožom, poštovaoci zdravog života, ljudi probuđene svesnosti, znalci... Svi oni meni su vrlo važni i za mene, oni su moj "Veliki svet" sa istim čulnim potrebama kao i tamo neka Ursula sa Menhetna! ŠTA JE REKLAMA?  Po jedoj od definicija, "reklama (od latinske reči "reclamo" -javno oglašavati ) je vrsta komunikacije kojom sponzor reklame pokušava da ubedi publiku u korisnost određenog postupka, obično kupovine proizvoda ili usluga. Da bi postigao ovaj cilj autor reklame se služi svesnim ili podsvesnim porukama, odn. kombinacijom informacije i emocije u reklamnoj poruci." (Vikipedija)Da, postoje pravila, smernice, raspon budžeta, sredstva, kontakti, ali iznad svega toga, ono što reklamu učini zaista delotvornom i podigne nivo poslovanja na lestvici uspešnosti, jeste IDEJA. To je nešto što se ne može naučiti ( ili može donekle, kopirajući tuđe načine oglašavanja) To je OSEĆAJ i MOĆ da se oseti trenutak plasmana, moć sugestivnosti, vladanja onim primordijalnim stranama ljudske prirode. Hrana, seks, potomstvo i empatija oduvek su bile najbolje polazne tačke u svetu reklame, na žalost ili na sreću. Ono što će povrediti intiligenciju jedne vrste potrošača, daće ogroman stimulans onoj drugoj vrsti i tako dalje...Pre jedno dve godine, čini mi se, pojavio se na TV-u jedan reklamni spot naše poznate fabrike sladoleda i u njemu, kao glavni akter, regionalno vrlo popularna pevačica. Pevačica je konzumirala proizvod ( sladoled-prim.aut.) na vrlo eksplicitan način, dočaravajući svo oralno zadovoljstvo koje proizvod može da pruži. Reklama je imala najbolje udarne termine, mnogo novca je utrošeno na čitavu realizaciju, a Divino eksplicitno konzumiranje sladoleda bilo je neko vreme tema medija svih vrsta, što je dodatno pojačalo efekat reklame. I tako...deca su gledala kako se pravilno liže sladoled, "intelektualna javnost" se zgražavala, a većina je uživala u "dobroj" reklami. I naravno...tog leta svi su jeli sladoleda, od akademika pa do šofera i svi su, ljušteći ambalažu sa svoje hladne poslastice, zamišljali to "posebno konzumiranje" što nam ga je prikazala naša vrla diva. U čemu je poenta ove priče? Meni lično reklama je bila sramotna i nemoralna ili barem puštana u etar u pogrešno vreme, mnogima, ona je bila odlična, a sponzoru reklame više nego unosna.KUPI MOJ SAPUN, ŽIV TI JA!Da se mi vratimo na sapune! Elem, u celom ovom našem sapunskom zamešetaljstvu, najteže je plasirati naše proizvode, prodati ih i to tako da od toga imate neke vajde. Lako je sapun napraviti, ali prodati ga..."daj da te vidim junače"!Pošto u glavnom plasiram svoje sapune putem interneta, ono što mi je na prvom mestu jeste dobra prezentacija.Fotografija, njen kvalitet, smisao i vizuelna poruka čine ogromnu stavku u svetu virtuelne reklame. Da, da...zato što imate veliki deo populacije koji voli samo da gleda slike. Eventalno će se zaustaviti kod date reklame samo ukoliko ga nečim privučete. Na žalost, nemam profi kameru, priučeni sam fotograf i to bedan, a fotografišem jednim "mučenim Samsungom" koji je uvek na granici da zabaguje. Ipak, trudim se pored sveg mog budžetskog siromaštva da pružim koliko toliko valjanu vizuelnu prezentaciju. Dešavalo se da sam neke sapune fotografisala po nekoliko dana, uvek nezadovoljna, dešavalo se da zapostavim sve druge poslove, namerena i uporna da dobijem fotografiju koja je pristojna. I opet, kažem, hvala dragom Bogu na foto šopu, mada vam on ne može puno pomoći ukoliko je fotografija tematski promašena ili generalno, zaista loša. Drugo, tekstualna prezentacija. Nisam ljubitelj direktnih reklamnih poruka, ustaljenih šema prikazivanja ( mada, istinu da kažem, kod sapuna se sve vrti oko tri četiri ključne reči), kitnjastih reči i elegija, patetike i dušebrižništva za seču palminog drveća. Ne volim da me "vuku za rukav" da kupim nešto, ne volim da mi nameću bombastične reči i lažne informacije. Volim suptilan vid reklame, onaj koji dovoljno nagoveštava i jasan je intelektu jednog Homo sapiensa. S druge strane, mrzim kad na bilbordu, u gradu, pročitam na crvenoj pozadini slogan: JA SAM GA SHVATILA! i lik devojke koja lucidno gleda u prazno. I onda dva dana ko sumanuta se nerviram zbog pametnjakovića koji je to smislio. Nit napisa firmu, nit približno dočara šta bi to "ona" mogla da shvati! Ništa! Mrzim to i iritira me zato što vređa moju intiligenciju. E, Darinka, baš si tupson, kad ne moš da uklaviriš šta je čovek hteo da kaže.Dakle, volim da pomešam malo umetnosti i šture trgovine, da zagolicam, da probam da se ušlihtam tom velikom svetu potrošača koji zaista ima veliki izbor. Vrlo često razmišljam da li je ispravno to što tako formulišem svoju reklamu. Postoje ljudi koji vole direktne poruke, prosta objašnjenja i dovoljno obećanja po pitanju opravdanosti da taj proizvod i kupe. Odbijaju ih filozofiranja, dubokoumni slogani i skrivene poruke. Nisam ljubitelj ni familijarnog obraćanja kupcu, ne volim sistem : ti si moj, daj da ti ovo upakujem!. Ne znam da li sam u pravu, ali to me iritira, Mnoge verovatno i zaista, ne. Zato još uvek tragam za pravim izrazom.Dobrom reklamom smatram objavu svake vrste diplome, profesionalnog napredovanja, prisustvovanja na bitnim manifestacijama, učešća u televizijskim programima, reakcije kupaca ( naravno one dobre :) ).Postoji još jedna vrlo bitna stvar koja je u svetu biznisa vrlo česta ali samo u onim krugovima koji su nesigurni u svoje proizvode i svoje poslovanje. To je reklamiranje svog proizvoda kritikovanjem i blaćenjem tuđeg, što je vid nelojalne konkurencije, ružan i neljudski manir i postupak za svaku osudu.Reklama treba da bude sugestivan čin, časnih namera i istinitog sadržaja i kao takvu je u osnovi i shvatam. Da li sam se toga i pridržavala? O, da, trudila sam se svim silama! Da li sam i uspela? To mogu da kažu samo oni do čije svesti i podsvesti sam i stigla. Mušterija ima poslednju reč, a obećani kvalitet, svoj ispit istine. Kome želim da prodam sapun? Svima! I onim što prate rijalitije i onim čija je svest daleko iznad toga. Da li svi imaju iste ukuse i koliko mogu da budem jasna i jednim i drugim? Okvirno, mogu reći, to je zaista teška nauka .
MOJ SAVRŠENI BELDI SAPUN
Sa puno poštovanja i prema stvaraocima i prema konzumentima, do sledećeg pisanja sa poentom (bez poente), vaša Dara






субота, 11. јун 2016.

VIŠNJIČICA ROD RODILA...

Kako starim, sve više ličim na svoju babu Darinku. Ta je uvek , nama deci, govorila kako je gre*ota da ti vreme prolazi "bud zašto", da su ti ruke neuposlene, da ništa ne treba bacati tek tako, jer sve nečemu može koristiti i sve se nečemu da nameniti. Bila je pravi reciklažni centar u onim vremenima kada smeća i nije bilo tako puno.
E sad, inficirana ovim virusom, često recikliram sve i svašta, a po najviše svoje vreme. Verujem da su u istom položaju i sve druge žene opterećene mnogobrojnim obavezama na poslu, u kući i porodici, opterećene ali i spremne da izdvoje mali komadić dana ili noći za svoje potrebe i sklonosti. E, upravo je taj mali komadić vremena proizvod reciklaže, ono što dovitljivošću i tvrdoglavošću osvojiš kao "Grand slam". Još kad se ispostavi da si za tih par sati odradio posao koji te dugo tišti, osećaš se ko Đoković kada osvoji Roland Garros.

VIŠNJIČICA
  Sapun,ovaj ovde, taj i takav, nastao je kao nus proizvod jedne mlade višnje koja je preterano rodila.
O, ne, nema u ovom sapunu soka od višanja, pa čak ni mirisa višnje! Sapun je dibi-dus sapun i dibi-dus normalan rezultat saponifikacije. Dizajn mu je, uslovno rečeno, takođe, dibi-dus, sve ostalo je pitanje spleta okolnosti, onakvih kakve samo život može da stvori! :)
Sad, neka sumnjičava dušica će reći:"Ih, ko da mi je pa to nešto! Nalivala sapun u slojevima, zamutila raznije mica, pa se raskokodakala!"
A ja, odma* da mu kažem:"Kad si tako pametan, majčin sine, ajde ti, pa nalivaj! Al da bude "pod konac!"
Šalu na stranu, nije ovo neki nauk, samo je potrebno ispoštovati par caka i to je to!
Šta je sve potrebno da bi uradili sapun u slojevima "pod konac" :
1. Slobodan dan na poslu
2. Crveno slovo u crkvenom kalendaru
3. Ukućani "kud koji mili moji", a oni što nisu, napojeni i namireni
4. I...kanturača vrhom puna višanja ( u krajnjem roku da se očiste i spreme u zamrzivač)
plus... 5. Dijagnoza u glavi
Sklopilo se meni sve, i "Crveno slovo" i prazna kuća i vreme da uradim sapun lagano i s ljubavlju nepomućenom, al cvrc!... dođoše višnje, hitno da se otkošte i to boga mi, skoro dvaes kila!
Piii, majku mu, što me neće, pomislih u sebi razočarano. Gledam one višnje, pa sve guckam knedlu u grlu. Krivo mi! A ko još voli da čisti višnje i meditira nad njenim sokovima, košticama i plodovima blizancima! Uz to...poremetiše mi sapun! Višanja je toliko da ni Hudini ne mož da se izvuče.
Totalni očaj i adrenalin koji izoštrava percepciju i gle čuda: Hudini i ja - ko prsta dva!
Rešim ti ja da višnje očistim i sapun napravim. A da bi to uradila, potrebno je da jedan posao podržava drugi. Sad ili nikad, vreme je da uradim sapun u slojevima, a da dan ne izgubim ( jer za ovakav sapun potreban je skoro ceo dan) Poenta je izliti sloj, sačekati pola sata, pa opet; umuti, izlij, sačekaj.
Receptura je moja omiljena za "beli sapun":
Ricinus 5%
Kokos 20%
Mast 45%
Goveđi loj 30%
popust 3%, odnos H2O i NaOH 2:1
Radila sam ture od po 100 gr ulja. Sama priprema sapuna išla je brzo, ovde je sve u čekanju da se sloj stegne dovoljno. Pola sata je optimum za ovu recepturu. Za neku drugu verujem da treba duže ili kraće ( ipak ni za čist kokos nije preporučljivio kraće od pola sata). U periodu čekanja da se sloj stegne, udri Daro po višnjama! I tako red sapuna, pa red marelice! Čistm višnje i razmišljam o hromatografiji i uklapanju susednih boja, kombinujem i strepim nad ishodom. Pa, recite, ko da mi ne pozavidi!
Negde oko sedmog sloja i 12-e kile višanja počinje da mi "puca film", što zbog slojeva, što zbog višanja. Al ne dam se ja! A jel majka rodila junaka?! Boga mi, jeste!
I tako ti ja u neko doba završih i sapun i višnje, a uveče i kolač sa višnjama. Sapun je ušao u gel bez problema iako je mrcvaren ceo dan, a ja sam zaključila da se vredi boriti za svoje čak i kad ti na kvarnjaka uvale da očistiš "jupolku" višanja. Tu noć sanjala sam da sam Hudini! :)

S ljubavlju Dara

субота, 19. март 2016.

NEVINE RUKE


 "Ti koja imaš ruke nevinije od mojih
i koja si mudra kao bezbrižnost..."

KRIN

CAREVO NOVO ODELO

POLARIS

AQUARIUS

Život je, u stvari, satkan od momenata ljubavi, od radosti stvaranja, deljenja i bezbrižnosti duše da se prikaže, umnoži i porodi svoju suštinu. Stvarajući svaki svoj sapun, protkala sam ga svojom dušom, svojom ljubavlju i svojim znanjem. Birala sam promišljeno ulja, usavršavala recepture, nabavljala bezbedne pigmente i mirisne kompozicije. Učila sam o drugih, od naučnika i početnika, od plemenitih i nesebičnih, pa čak i od onih koji to nisu. Učila sam i od sebe same, od svoje upornosti, tvrdoglavosti, svojih zabluda i grešaka.
Na kraju, ovde nije reč o meni, već o svim divnim ljudima koje sam sretala na svom zanatskom putu, o našim sapunima, našem trudu, o beskrajnom ulaganju i vrednim rukama. Ovde je reč o radosti stvaranja i kvalitetu stvorenog, bilo da to stvoreno ima boju ili ne, miriše ili ne miriše, ima čiste linije ili je rustično, bilo da je primamljivo oku ili je diskretnog izgleda...Jer lepota je u oku posmatrača, a kvalitet merilo uspeha. I...još nešto...Poštujući tuđi rad, time poštujete i sebe kao čoveka. Amin!















RUŽICA

BUKET

KOBAJAGI

EUFORIJA

ČISTUNAC

D.I.PRIRODNI SAPUNI

среда, 24. фебруар 2016.

MAGARAC JOŠ NIJE CRKO, A KA*ĆE, NE ZNAMO! ( TRANSPARENTNI KRATEŽ )


Kao što mi, koji pamtimo humorističku seriju "Đekna još nije umrla, a ka*će, ne znamo", nikad ne saznasmo ko je ta Đekna i umre li ona konačno ili ne, tako vam svečano saopštavam da ni vi, drage moje sapundžije, nećete dočekati crkavanje ovog mog magarca, zvanog "Transparentna baza u kućnim uslovima". Do duše, ovo za sad bi moglo da se zavede pod srećni epilog, jer, naslov izmislih pre izvedenog eksperimenta, tako da uvod ipak gledajte kao stilsku figuru. Eksperiment je uspeo, i to potpuno!
  Neću vas previše zamajavati, pisaću i razraditi korak po korak, ono što sam zamislila još u vreme kada sam ovladala Kratežom, tj. SBHP tehnikom.
Želela sam transparentnu bazu čiji proces izrade će biti brz, a rezultat izvestan i , barem, zadovoljavajući. Promenila sam recepturu, bazirajući je samo na tri masnoće čiji masnokiselinski sastav bi trebalo da garantuje prozirnost i dovoljnu čvrstinu sapuna, a takođe i sporije stezanje pretopljene baze. Zatim, odlučila sam se za kombinaciju Krateža i rada sa mikrotalasnom, a takođe, prvi put sam primenila propilenglikol kao jedan od rastvarača. Dugo ga već imam, ali ga nisam koristila, ubeđena da je neupotrebljiv u ovoj stvari bez sorbitola. Vođena zdravim razumom, ipak sam rešila da ga isprobam u kombinaciji sa alkoholom i nisam pogrešila. Vi, dragi moji, u koliko ne možete da nabavite propilen glikol, odradite ceo postupak samo sa alkoholom.
  Propilen glikol je organsko jedinjenje ( C3H8O2 ) bez mirisa i slabo slatkog ukusa. To je viskozna tečnost, higroskopna i rastvorljiva u vodi, acetonu i hloroformu. Dugo vremena se koristi u kozmetici i farmaciji, kao i u preradi hrane, kao lubrikant, humekant i rastvarač. Na osnovu naučnog rada prof. dr. Mirjane Đukić sa Instituta za toksikologiju Farmaceutskog fakulteta u Beogradu, saznala sam da je toksičnost propilen glikola izuzetno niska što je i dokazano u dosadašnjim naučnim istraživanjima. Naravno, osetljive osobe svakako treba da imaju na umu mogućnost štetnog delovanja u dodiru sa čistom ili nepropisno korištenom supstancom.


RECEPTURA

150 gr kokosovog ulja
75 gr stearinske kiseline
75 gr ricinusovog ulja 

NaOH 48 gr
H2O 84 gr

Alkohol 150 gr ( 96% )
Propilen glikol 100 gr
Glicerin 60 gr
Šećerni sirup ( 115 gr šećera rastvoreno u 95 gr dem. vode )

Koje su to masne kiseline koje znatno utiču na transparentnost i kvalitet TS ? Pre svega, miristinska i laurinska kiselina, ricinolna , stearinska i na kraju, palmitinska masna kiselina. Zato je ova receptura bila uspešnija od mojih predhodnih eksperimenata.

  IZRADA

  Pripremite radni prostor, ličnu zaštitu, odmerite svoj materijal. Neka temperatura otopljenih masnoća ne bude niža od 80 stepeni Celzijusovih, a rastvora NaOH 90 stepeni. Ovog puta ne treba vam štapni mikser, već obična žica za mešanje, zbog brzog zgušnjavanja sapunske mase pri dodavanju rastvora sode u ulja. Iz istog razloga, rastvor ćete dodavati polako i postepeno, sve vreme mešajući. Dobro izmešajte masu, a onda poklopite i izolujte čekajući gel ( oko desetak minuta )

Gel faza

Gel faza nije karakterističnog izgleda, ali ima tu blagu "prozirnost" kao i izdvajanje uljne faze na površini, što je normalno. 
Sada dobro izmešajte masu i dodajte joj sve rastvarače. Izmešajte ponovo. Nakon ovoga, posudu sa sapunom stavite u mikrotalasnu pećnicu na "punu snagu" pet puta u trajanju od po minut, svaki put dobro mešajući. Ovom prilikom, dosta alkohola će ispariti, a ipak, ne toliko da napravi problem pri rastvaranju sapuna.

Nakon prvog tretiranja u mikrotalasnoj pećnici

Nakon petog tretiranja u MT

Rastvoren sapun bio je bistar, ali to još uvek ništa ne znači, sve dok se u kalupu isti taj sapun ne ohladi, očvrsne i pokaže svoje pravo lice. Hvala nebesima, ovoga puta, to što sam tražila, to sam i dobila. Ohlađen sapun bio je odlične transparentnosti, odlične topljivosti i ponovno očvršćavanje nije naudilo ni jednoj njegovoj karakteristici dobrog TS. 

Transparentnost odlična

Lako se seče i topi

Pretopljen sapun zadržao transparentnost

Pretopljen sapun

Radni učinak :)

  Dragi moji, prednost ovog mix postupka je brzina, ekonomičnost i jednostavnost. Alkohol u toku postupka ispari sasvim dovoljno da kasnije isparavanje njegovih ostataka u sapunu neće naružiti i izobličiti izgled gotovog proizvoda. Prilika da proizvedete sopstvenu topljivu bazu bez prisustva industrijskih deterdženata više je nego primamljiva i ja vam želim svu sreću u vašem radu! 

Uživajte!  Dara