Translate

недеља, 1. јун 2014.

MALINA MILKŠEJK


Ovo je prvi sapun čiji dizajn nije meni svojstven, ali sam htela da probam i da balansiram na ivicama kiča! Nadam se da nisam preterala.
   Nisam mogla da se bavim blogom dok su ljudi u mojoj zemlji stradali u poplavama. Ta strašna nesreća još uvek me peče i boli, jer je medju postradalim bilo i mojih prijatelja i kolega. U svakom slučaju, teško je bilo i još uvek je.

   Sapun "Malina" nastao je u strašnoj potrebi da učinim svome srcu i pozabavim se idejom korišćenja nekih noviteta u izradi sapuna.
Kao prvo, koristila sam belu glinu u miksu sa slatkom pavlakom i etarskim uljima i dodala direktno u ulja, a pre dodavanja rastvora sode. Rastvarač za NaOH i dalje je bilo kozije mleko 2/3, smrznuto i 1/3 vode.
Prvi put sam koristila i prirodni pigment ali sam malo razočarana jer sam očekivala drugačiju nijansu crvene. No, dobro, ko radi taj i greši!
I, napokon, tehnika šaranja je , kako ja to zovem, " uvrtanje kašikom", oni koji jurcaju po "sapun portalima", znaju na šta mislim. Tehnika je divna i laka i svodi se na nanošenje sapuna u tri sloja različite boje. Onda se, kašikom, masa, jednim pokretom, redom, uvrće od unutra ka spolja. Ne znam da li sam to dobro objasnila, verovatno nisam.

   Rceptura je manje više, moja ustaljena, gde se trudim da sa sredstvima kojim raspolažem, napravim dobar, negujući i penušav sapun. Odnos butera i ulja je 50:50.
Loj 20%, Kokos 20%, Kakao 10%, Maslina 30%, Ricinus 10%, Badem 5% i Suncokret 5%. Premastan 7%. Etarska ulja koja sam mešala su 2 dela lavande, 1 deo eukaliptusa i 1 deo narandže. Ovaj miks, meni, jako lepo i osvežavajuće miriše, a glina će fiksirati miris na duže, ja se nadam!

  Posle svega što ste ovde pročitali, verovatno se pitate, što ova žena dade sapunu ime "Malina" kad nigde ni mirisa ni ukusa, iste, što se kaže! E, pa to je zbog slatkih kalupčića za led koje sam slučajno našla u jedno tržnom centru, a koje sam, pošto- po to, htela da iskoristim, pa nek ide život...! To su, kao maline, i one su krive za ime mog sapuna!


Do sledećeg pisanja ( koje sledi odmah, jer sam napravila još jedan sapun ), sve vas pozdravlja Dara!


Нема коментара:

Постави коментар