Translate

недеља, 15. јун 2014.

DODIR MARCIPANA

  Najviše volim da planiram sapun. Volim tu "slast" razmišljanja, kombinovanja sastojaka koji su ponekad vrlo skromni, taj izazov pokupljen ,nekad iz dokonih sanjarenja, a ponekad od drugih sapundžija širom sveta.
  Imam jednu svesku za te stvari, svesku zvanu, "Draga, opet praviš sapun!"
U tu svesku zapisujem sve što mi padne na pamet, a vezano je za sapune, moje recepte, tudje recepte, kritike, pohvale, propala nadanja, greške i uspehe. Pre svega, uvek i prvo tu, pisanom rečju, isplaniram sve do poslednje stavke za naredni sapun. Tek kada sam potpuno zadovoljna, prelazim na sledeći nivo.
  Biram mirne delove dana, kada je kuća prazna, a ja smirena i posvećena sebi i svom hobiju. Pripemim polako radnu površinu, sav alat, obložen kalup ( mrzim da oblažem kalup ), zaštitnu opremu (koju, posle jednog akcidenta , više ne zaobilazim ) i krećem prvo sa rastvaranjem NaOH. Pošto znam da joj treba vremena da rastvori vunu (ako sam je dodavala), sve drugo merim i topim ulja dok se to dešava. Sve mora biti tu, na dohvat ruke, da se nešto ne zaboravi, štikliram svaku uradjenu stavku. Od momenta spajanja rastvora lužine i ulja pa do kraja procesa, ja sam neko drugi i svaka misao podredjena je onom što radim. Kad je sve gotovo i sapun je u kalupu, sednem i zurim u taj kalup, kao glumac posle predstave koji još nije iskoračio u stvarni svet. Možda je ovo nekom smešno, ali ja sam čudak. Žao mi je, ali to je tako.

  Ovaj sapun sa slike, proizvod je prvog u nizu eksperimenata sa biljnim mlekom. Odlučila sam se za bademovo mleko, verujući da će nešto od njegovih blagotvornih osobina za kožu, preživeti saponifikaciju. Sapun je bez boje i dodatog mirisa, blage formule, zamišljen za suvu i osetljivu kožu. Potpuna "Natura".
Badem sam prvo potopila preko noći u vodi, a sutradan sam tu vodu bacila, dodala tri puta više destilovane vode i samlela u blenderu. Dobijenu smesu sam dobro procedila i odmah zamrzla. Prilikom pravljenja sapuna 2/3 tečnosti za rastvaranje NaOH predstavljalo je bademovo mleko, a 1/3 destilovana voda.
Ostali aditivi su vuna, bela glina i slatka pavlaka (mlečna). Jednu kašiku gline sam umutila sa 2-3 kašike pavlake i dodala direktno u ulja.
Što se tiče dizajna, nisam komplikovala , malo igranja sa "olovka linijom" izvučenom sa cimetom u prahu, malo krivljenja kalupa pod uglom od 45 stepeni, nanošenje mase, izvlačenje linije pomoću male cediljke u kojoj je prah kako se ne bi nanelo previše i tako...
Sapun je imao puni gel, čak se previše i zagrejao, pa sam ga, nakon proveravanja posle tri sata od ubacivanja u kalup, morala da otkrivam. Pojavila se plitka, uzdužna pukotina po sredini sapuna. To lako sredite, sastavljanjem ivice i posle kao da ničeg nije ni bilo.
Prilikom sečenja sam se malo rastužila jer je sapun imao bolesno zelenkastu boju, ali , evo , kako se suši, postaje sve belji i lepši.
Dakle, gotov još jedan sapun! Prilično sam zadovoljna ali ne potpuno, uvek može bolje, zar ne?!

Formula:
Maslina 30%
Ricinus 10%
Kokos 20%
Susam 8%
Govedji loj 20%
Mast 5%
Bademovo ulje 7% ( u trag )

Do skorog pisanja, voli Vas Dara!

Нема коментара:

Постави коментар