Translate

недеља, 20. април 2014.

POČETAK

JA SAM TOTALNA NEZNALICA...

S božijom pomoći, ovo je moj prvi post i ja sam se već preznojila od treme. Treba napisati nešto pametno, novo i zanimljivo, a ja nisam sigurna koliko je moja inspiracija trenutno upotrebljiva. Zato se izvinjavam. Ovoga puta biću kratka.
Dakle, sapuni... O njima ću pisati i još o nekim stvarima koje idu uz kreativnost.
Pre nekoliko meseci, čitajući i istražujući po internetu teme vezane za prirodnu kozmetiku, naišla sam na ljude koji rade nešto zaista sjajno. Prave sapune! Njihov zanat, hobi, ljubav, su me toliko fascinirali da sam vrlo brzo i sama bila uhvaćena u tu magičnu klopku ručnog rada i stvaranja. Oduševile su me žene i muškarci širom SAD-a, Kanade, Evrope, pa i naše Srbije koji se bave ovim divnim zanatom. Počela sam mahnito da čitam njihove postove, tutorijale, savete, odgonetala njhove ljubomorno čuvane tajne zanata, a onda se odvažila da i ja sama napravim svoj prvi sapun. Verujte mi , možda će nekom ovo zvučati smešno, ali ja sam bila toliko uzbudjena da prosto nisam mogla da dišem. Moja ulja i puteri bili su spremni. Recept je bio neki , sad znam, potpuno na slepo napravljen, bez znanja o karakteristikama sapuna, tvrdoći, klimi, nezi i debljini traga i td, i td. Nisam imala čak ni štapni blender, nego sam, sirota, mutila i mutila električnim mikserom pitajući se kad će već jednom taj " trag ". Sad, oni koji ništa ne znaju o procesu pravljenja sapuna, pomisliće, ma šta ova žena trabunja?!
Ja sam se odlučila na proizvodnju prirodnih sapuna hladnim postupkom. To je jedan od načina, a postoji još i postupak kuvanja sapuna. Poenta je da iskombinujete čvrsta i tečna ulja , propustite ih kroz neki sapun kalkulator, koji će vam reći koliko tačno vam treba natrijum hidroksida i tečnosti da bi ste napravili dobar i neškodljiv sapun.
Dakle, zaštićeni rukavicama, naočarima i odećom dugih rukava, umešate sodu u tečnost, nikad obrnuto. Isparenja su otrovna, reakcija je temperirana, pa se treba čuvati i ovo izvesti na provetrenom mestu. Kada temperatura rastvora sode padne na oko 38 do 40 stepeni celzijusovih, rastvor polako dodati uljima slične temperature. Već prva mešanja pokreću saponifikaciju i mešavina počinje da poprima mutniju boju.



                                          nastavak sledi...MODS 

1 коментар: