Translate

среда, 23. април 2014.

MASNA KOŽA

KOPRIVA I MENTA

Žao mi je što moje fotografije nisu najboljeg kvaliteta i što se snimanje uvek dogadja uveče, ali trenutno, to je tako i ja nemam alternativu. Ovaj sapun sam dugo planirala zato što je specifičnog sastava i što sam prvo morala da se snadjem za te sastojke koji i nisu baš jeftini. Isplatilo se, za sad, samo kroz ponos zbog uspelog eksperimenta.
Recept koji sam koristila je maslinovo, kokosovo, palmino ulje, ricinusovo ulje i gi maslac. Od tečnosti 2/3 kozije mleko ( hvala mom drugu Vekiju koji mi je isto poklonio ) i 1/3 destilovana voda. Zahvaljujući mojoj drugarici Goci sa bloga Moji sapuni, koja me je naučila kako da pomešam masnu sodu i mleko, mleko je ostalo biserno belo i nije izgorelo. Od dodataka ubacila sam kašiku zelene gline ( direktno u ulja ) i jedan deo sapuna obojila mlevenom sušenom koprivom. Poželela sam da ovaj sapun miriše sveže pa sam na kilogram sapunske mase ubacila 30 ml etarskog ulja u kombinaciji mente, eukaliptusa i limuna. Miriše divno i osvežavajuće.
Prilikom izlivanja sapuna u kalup trebalo je da uradim neku šaricu ali se ispostavilo da se ova receptura brzo steže i da je bolje da završavam posao, pa kako god. Vrh sapuna uradila sam u talasima ali talasi su opet pali i ja stvarno neznam u čemu je štos. Sva sreća pa sam se dosetila da sapun ukrasim listićima sušene nane.
   Ovaj sapun namenjen je za pranje masne kože i kože sklone aknama i mitiserima. Zelena glina ima tu odlučujuću ulogu. S druge strane kozije mleko i kvalitetna ulja, koje sam koristila, neguju i štite površinski sloj kože zajedno sa glicerinom kojim je bogat svaki prirodni sapun. S druge strane, glina je dobar fiksator mirisa, pa se nadam da će etarska ulja još dugo mirisati u ovom sapunu. Jedino što mogu reći, a što je nekima verovatno zapalo za oko , je specifična zelena boja koja je dosta prigušena. Ali, tako je sa prirodnim kolorantima. Vremenom, prilikom sušenja sapuna, boja će se još ublažiti.


Do skorog pisanja! Srećno!