Translate

понедељак, 21. април 2014.

UVOD 2

NAPOKON MALO MIRA...

Nastavljamo! Prilikom izrade sapuna hladnim procesom potrebno je imati malo dobrog alata. Tako, sapun ćeš najbrže i najlakše umutiti štapnim blenderom, za nekih pet i koji minut više. Ja, u početku, nisam imala štapni blender, pa sam se mučila muteći mikserom , nikad do kraja sigurna da li sam dobro odradila stvar. E, a kad sam, napokon, kupila štapni blender, mojoj sreći nije bilo kraja, jer se sa ovom alatkom sapun umutu lako, brzo i sigurno. Nema prskanja, nema previše mehurića.
Sapun se muti do konzistencije redjeg pudinga, što se manifestuje pojavom traga padajućih kapi sapuna sa miksera na površinu sapuna. Trag ostaje vidljiv, a to je znak da sad možete da sapunu dodajete mirise, boje, sušeno bilje i druge aditive koje želite ili da ga prosto tako lepog i nativnog izlijete u svoj kalup.
Kalupi mogu biti svakakvi, zavisi od vaše vizije. Ima onih divnih od pleksiglasa ili specijalne plastike koja ne prijanja, a koje gledam sa čežnjom kako se prodaju po Americi i Evropi, dok mi ovde moramo da se snalazimo. Prvo sam izlivala sapun u flaše, čaše i drugu ambalažu. Sledeći stepenik je bio pvc okrugli profil, mislim cev, koji se fino pokazao i koji još koristim. Jedina gnjavaža sa njim je, što redovno poludim dok ga iznutra oblažem papirom za pečenje, koji inače ne može da se lepi lepljivom trakom. Zatim mi je muž napravio drveni pravougaoni kalup, koji je odličan ali, brate, za dve kile sapuna. Tako na kraju, dodjoh do drvenog kalupčića finih dimenzija, za otprilike kilogram sapunske mase. Nije da je neka lepota od kalupa ali ja ga volim i dobro me služi. Sad sam u fazi da, gde god vidim neku formu, ja se zapitam kako bi mogla da se iskoristi za pravljenje sapuna. To se zove narkoman! Ostatak priče ostavljam za drugi put. Biće i nekih novih sapuna o kojima bih volela da pišem jer sam imala neke "momente" pri izradi koje bi mogle da upozore ostale, da ne ide uvek sve kako smo planirali.  Do skorog pisanja! Srećno sapunjanje! ( To je sapundžijski pozdrav i nisam ga ja izmislila)

Нема коментара:

Постави коментар