Translate

субота, 10. мај 2014.

ZIMSKA KOMPOZICIJA, PROLEĆNA REALIZACIJA





                                                    SAPUN SA CIMETOM

       Još pre skoro dva meseca stavila sam mleveni cimet u ulje i skoro zaboravila na to. Kad sam pre par dana otvorila posudu u kojoj je bio ovaj macerat, oduševila sam se diskretnim mirisom. Odmah sam rešila da uradim sapun, nadajući se da će miris bar malo preživeti saponifikaciju, osim toga, imala sam u rezervi etarsko ulje cimeta.
  Druga stvar koja me je dugo kopkala, jeste, da isprobam govedji loj u izradi sapuna, jer sam čitala da on daje odličan kvalitet sapunu, poboljšava penu, čišćenje i konačno čvrstinu i dugotrajnost sapuna pri upotrebi. Loj sam dobila besplatno i fino ga očistila, iseckala i lagano istopila, tako da sam dobila prelepe, snežno bele komade loja, koji u frižideru može dugo da stoji. Ovaj recept je još po nečemu poseban, ne sadrži ni kokosovo ni palmino ulje! Receptura je proverena na SoapCalc-u i provera kaže da imam recept za penušav, vrlo negujući i čvrst sapun koji fino čisti. Dakle, upustila sam se u eksperiment, jer ja strašno volim da istražujem. Evo mog recepta: Bademovo ulje 5%, ricinusovo ulje 10%, mlečna mast 15%, maslinovo ulje 30%, govedji loj 30% suncokretovo ulje 10%. NaOH 106 gr, kozije mleko 202 gr, H2O 102 gr, popust 7%, dodaci: med, cimet, kakao. Miris: etarsko ulje narandže, limuna i cimeta. KVALITET: Hardness 32% (29-54), Cleaising 12% (12-22%), Condition 63% (44-69%) Bubbly 14% (14-16%), Creamy 37% (16-48%).
    Htela sam po prvi put i da izbegnem i gel fazu, tako što sam sapun odmah stavila u zamrzivač na dva sata, a potom u frižider preko noći. Nije uspelo! Lepo se vidi na fotografiji da imam delimičan gel. Neznam kako se to desilo! Sve u svemu, zadovoljna sam za ovaj put. Ja sam još uvek učenik, nisam čak ni šegrt. Dug put do majstora! Ipak, lepo je učiti, NAJLEPŠE!                

                                   Do skorog pisanja, Vaša Dara